GERİATRİK (YAŞLILARDA) FİZYOTERAPİ

Yaşlılık, gelişim dizisinin bir parçası ve doğal bir süreçtir. Yaşlıların yaşam kalitesinin artması ve bağımsız bir yaşam sürdürebilmesi için yaşlanma olgusunun multidisipliner bir yaklaşımla ele alınması gerekmektedir. Bu noktada yaşlılık döneminde karşılaşılan tüm sorunların bütüncül bir yaklaşımla çözüm getirilmelidir.

Geriatrik fizyoterapi yaşlıda fizyolojik kayba veya hastalığa bağlı gelişen fonksiyonel kötüleşmenin önlenmesi, geciktirilmesi, en aza indirilmesi veya tersine çevrilmesi amacı ile verilen hizmetlerdir.

Geriarik bireylerde fizyoterapist sağlıklı yaşlanma, yaşlılarda yaşam kalitesini artırma ve düşmeyi önleme, yaşlanmanın neden olduğu fonksiyonel kayıpların giderilmesi gibi alanlarda çalışır.

Geriatrik Rehabilitasyonda Amaç;

Kalp ve akciğer hastalıkları gibi kronik hastalıkların etkilerini azaltmak, kas gücü ve kas direncini artırmak, idrar kaçırmaya bağlı problemlerin azalmak,  tıbbi ve cerrahi bir olayın neden olduğu kısıtlılıklardan, kayıplardan korumak ve bu süreçte fonksiyonel bağımsızlığı geri kazandırmak, mümkün olduğu kadar günlük yaşam aktivitelerini yerine getirebilme yeteneğini yeniden kazandırmaktır.